Üveges sütemény - karácsonyi ajándék 2.

Nem találtam jobb kifejezést erre az egyre népszerűbb találmányra. Szóval a lényege: egy sütemény száraz hozzávalóit üvegbe rétegezzük, szépen díszítjük és a recepttel együtt adjuk ajándékba. Igen látványos ajándék és hasznos, ráadásul időt is ajándékozunk ezzel.

Számos hasonlót lehet találni a neccen. Ez azért különleges, mert az én a kedvenc zabpelyhes sütim. Gyors, egészséges (aránylag) és finom.

Áfonyás-zabpelyhes szelet

100 g finomlisztet 

1 csipet sóval és

1/2 sütőporral elkeverünk.

  ezt egy alkalmas üveg aljába öntjük. Most óvatosan, széles tölcsérrel, ha az nincs, egy összetekert papírral rászórunk

150 g apró zabpelyhet.

A következő réteg

200 g aszalt vörösáfonya és

100 g barna nádcukor

P1150550.JPG

Vigyázzunk, a rétegek elkülönüljenek.

Opcionális 100 g csokicsepp vagy apróra vágott csoki, a tésztájába, de szerintem nem szükséges. Én most a tetejére nagyobb étcsokitallérokat tettem. Ez ugyanis a tetejére csokibevonat lesz és így könnyű leszedni.

  Ennyi kerül az üvegbe. Tetszés szerint - vagy ami éppen akad otthon- lehet dekorálni és címkézni.

P1150558.JPG

És természetesen a receptet hozzá csatolni:

A további hozzávalók: 

250 g  vaj

150 ml méz

  Elkészítés: a vajat és a mézet vízgőz fölött megolvasztjuk. Hozzákeverjük a száraz részt az üvegből. 10-15 percig pihentetni kell, hogy a zabpehely puhuljon. Egy kisebb tepsibe tesszük és 20-25 percig sütjük. 

Lehet a tetejére is csokimázat tenni. Kockára vágjuk. Szerencsés esetben elállós sütemény, de általában a gyerekek is szeretik így nem áll sokáig.