Házikozmetikum tartósító - Cosgard

Csak egy röpke megjegyzés most a tartósítóról. A leírása itt olvasható >>>

Szóval, még az előző szilveszterkor - azaz 2013. december 31-én kevertem két különböző összetételű krémet. Kb. 30% olajtartalmú krémeket,egyik Emulsan és cetylakohol, a másik Emulgáló viasszal, desztillált vízzel. Kb. 50 g volt mindkettő, egyikbe 10 csepp, a másikba 12 csepp Cosgardot tettem tartósítónak.

Bizonyos okokból nem nagyon használtam, az egy év alatt 4-5 alkalommal nyúltam bele, vettem ki.

És most jön a lényeg: még mindig nem romlott meg! Legalábbis érzékszervi romlás nem látható (bár lehet,hogy egy laborvizsgálaton megbukna). Nem szineződött el, nem változott a konzisztencia, nem büdös. Nagy bátran most ismét használtam, nem lettem ragyás, kiütéses. 

Tanulság - én mindig is szerettem  a Cosgardot használni,mert könnyű és biztonságos. Azért a kencekeverőknek továbbra is a szokott 3 hónapos eltartást javasoljuk, de látható,hogy ez jelentősen túlbiztosított.