Támadnak a hangyák!

  Hát, ez is a tavasz jele. Nálunk is megjelentek a hangyák, persze a konyhában és a spájzban.A kertben is, de ott nem zavar. Sajnos, úgy vettem észre, hogy egy tepsi süteményt letettem a kőre hűlni, és hamarosan nyüzsögtek rajta a hangyák. Hát, ennek annyi volt, menthetetlen.

  Nem szeretnék mérgeket kirakni, ezért ismét elkészítettem a tavaly már bevált illóolajos hangyariasztót. Hogy merre riadnak el a hangyák, nem tudom, de hatásos. Biztosra megyek, ezért most kétfélét is készítettem. 

1. Egy pumpás flakonba 100 ml vízhez 1 evőkanálnyi vodkába csepegtettem 30 csepp fahéjolajat és 15 csepp szegfűszegolajat. Ennyi az egész, jól befújtam körbe a konyhát, pultot, sarkokat, mindent.

2. Nem igazán szeretem az ecetszagot, de a spájzban nem vészes. A másik keverék oda készült: 50 ml víz, 50 ml sima ecet, és 30 csepp borsmenta olaj. Ezt a spájzban spricceltem szét, és egyszer majd a szag is elmúlik.

Ezek a hangyariasztó szerek nem mérgezőek, a háziállatokra sem (itt a kis szőrös állatokra gondolok). Pár hetente érdemes ismételni.

 

  

Címkék: hangyaírtó