Brahmi-amla hajápoló pakolás

Már írtam régebben az amla por  használatáról. Most ismét egy kiváló hajpakolás- igaz némi előrelátás és felkészülés kell hozzá.

Azt már tudjátok, hogy ezek a növényi porok nem oldódnak sem vízben, sem olajban, csak áztatni lehet - ezt hívják macerátumnak- már erről is bőségesen írtam itt a blogban.

Ismétlésképpen: vizes oldathoz 90 ml víz (ha nem használod fel rögtön mindet, akkor desztillált víz) és 10 g por. Olajos kivonathoz 100 ml olaj, 10 g por. Részletes leírás itt>>>

Na most a következőt alkottam:

Olajos macerátum a következőkből: brahmi por és amla por 10-10 g, és kivételesen csak kb. 70 ml olaj. Bevallom, én könnyű helyzetben vagyok, merthogy válogathatok a jobbnál jobb olajokból. Így most brazil diót választottam, mert az nagyon jó hajápoló. De lehet  helyettesíteni pl. búzacsira olajjal, vagy szezámolajjal, vagy mással. Kimondottan jó hajápoló például az abesszín olaj is. Ez a trutyi így állt 2 napig. Akkor szűrőpapiron átszűrtem, ez volt a dolog legmacerásabb része, mert kissé türelmetlen vagyok.

Végül meglangyosítottam kb. 2 evőkanálnyi kókuszolajat és ugyanannyi ricinusolajat. Miután hétágra sütött a nap, egyszerűen kitettem az ablakpárkányra. Végül belekevertem az amla-brahmi olajat is. Tettem bele pár csepp E vitamint is, bár elég hamar el lehet használni, nem fog megavasodni.

Ezt a hajápoló olajat hajmosás előtt, pakolásként kend fel, legalább 1 órára. Lemosni kissé nehéz, lehet, hogy kétszer kell samponozni.

Ezt a cuccot ajándékba készítettem - mert én a szőke hajamra nem igen szoktam az amlát használni. Barna, sötét hajra ajánlott.

Nem ígérem,hogy ilyen hajad lesz:haj.jpg

De azért az adottságokból hozzuk ki a legtöbbet!

A héten akciósan kapható a Naturkence webáruházban a legtöbb ayurvedikus növényi por. Nézd meg itt>>