Mit kap a barátnőm karácsonyra?

Szeretnék néhány ötletet adni a karácsonyi ajándékozáshoz:

Én a barátnőmnek már készítettem egy kis ajándékkosarat, tele házi készítésű kozmetikumokkal. Olyan recepteket választottam, ami olcsó, gyorsan elkészül, egyszerű, minden bőrtípusra jó, szépen dekorálható és nem utolsó sorban biztos vagyok benne, hogy a megajándékozott is élvezni fogja.

Így választottam egy fürdősót, fürdőolajat, egy arcmaszkot és egy luxus arcszérumot.

Fürdőolaj:

100 ml jojobaolajba (lehet más olaj is, pl. mandula)

20 csepp levendula

15 csepp narancs

 5 csepp muskotályzsálya

 2 csepp ilang-ilang illóolajat tettem.

Ismersz ennél egyszerűbbet? Ha gondolod, írhatsz használati utasítást is rá: egy evőkanál olaj egy kád vízbe. Édes álmot ad.

Egy variáció:

Frissítő citrusos fürdő:

100 ml olajba (lásd fentebb)

10 csepp bergamott

10 csepp narancs

 5 csepp geránium

 

Fürdősó:

400 g nagyszemű rózsaszín Himalaya só (egy része lehet Holt-tengeri só is)

1 evőkanál frakcionált kókuszolajba keverve:

         30 csepp levendulaolaj  (nyugtató)

vagy   10 csepp rozmaring, 10 csepp borsmenta (élénkítő, magas 
          vérnyomásra nem ajánlott)

vagy   15 csepp narancs, 10 csepp grapefruit 

vagy   20 csepp levendula, 6 csepp eukaliptusz

A frakcionált kókuszolaj jól megtartja az illatot, de ha nincs éppen ilyen, helyettesítheted jojoba, sárgabarack vagy mandula olajjal is.

Arcmaszk:

50 g mézpor

50 g rhassoul agyag

  Ezt a két száraz hozzávalót összekevertem. Ez a keverék így eltartható sokáig. Használatakor 1-2 evőkanálnyit kell ebből elkeverni 1-2 evőkanálnyi vízzel/virágvízzel és 1/2 teáskanálnyi bármilyen jó minőségű olajjal. Így én csak melléteszek külön egy üveg rózsavizet és egy kis üveg sárgabarackolajat.

Arcszérum:

35 ml vadrózsa olaj

20 ml argánolaj

25 ml borágóolaj

10 ml E vitamin

 5 csepp sárgarépamag illóolaj

  Az eredeti recept ennyi, én még tettem 5 ml acai berry olajat is, de ez igazán luxus, és elhagyható.

  Egy pipettával ellátott üvegbe mérjük, alkalmanként 8-10 cseppet használjunk belőle.

Válassz szép üvegeket, akár újrahasznosítottakat is. Dekoráld a fantáziád szerint, és személyreszólóan.

Készíthetsz sheavajas habos testápoló krémet is  - nőknek, férfiaknak, csak az illatosítás változik. Nézd meg videónkat erről:

https://www.youtube.com/watch?v=q6mDbky0rEo

Végül valamilyen kosárban, tartóban add át a készletet, karácsonykor tehetsz még hozzá mézessüteményt, fenyőágat, narancsot, stb.

olaj (2).jpg