Maradékok

Ha valaki sokat keverget kencéket otthon, végül összegyűlik mindenféle maradék, 1-2-5 ml olajok, vajak. Ezen a hétvégén úgy gondoltam, részben felszámolom ezeket.

Készítettem egy eredetileg tajtékvirág-borágó olajos krémet és egy hajápoló cuccot.

Borágó- fehér tajtékvirág krém eredeti recept:

I. olajos fázis: 

16 g fehér tajtékvirág olaj

  5 g borágó magolaj

  6 g sheavaj

  5 g sztearinsav

 11 g Emulgeálóviasz

II. vizes fázis:

180 g víz

III. Hidegfázis

1 g E vitamin

illóolaj

tartósító.

Szóval ez egy elég folyékony emulziós krém / lotion.  Amit változtattam rajta: volt egy kis imortelle víz, azt tettem bele, igaz csak 90 g, egyrészt csak ennyi volt, másrészt úgy gondoltam, elég lesz.

E vitamin éppen nem volt felbontva, de volt kb. 2 ml acai berry olaj, kb. 1 ml goji berry olaj és pár csepp gránátalma olaj. Ja, még pár csepp tömjénolaj. Mindez persze elhagyható, a lényeg a borágó (egy zsírosabb) és a tajtékvirág ( egy könnyű) olaj. Kb. 110 ml lett összesen, és így 20 csepp Cosgardot adtam hozzá. De nem sokáig fogom tartogatni.

Most lett kész, de ugye 24-48 óra múlva lesz végleges az állaga. Ezt majd megírom.

olajok.jpg

Másik maradékos keverékem hajápoló olaj-vaj.

Minden különösebb méregetés nélkül:

volt nékem, volt nékem:

két kanálnyi murumuru és tucuma vaj vegyesen (hasonlítanak is!)

kb  30 ml ricinusolaj

kb 40 g kókuszolaj

végül egy löttyintés abesszín olaj.

Ezeket csak felolvasztottam és ha kihűl már lehet is használni. 1-2 órát is a hajon lehet, aztán alapos mosás.