Van különbség shea és shea között?

Hát bizony van! Egy kedves vásárlónk, M. Viki leveléből idézek:

"Kedves Évi!

Nem vagyok a Facebook-on ezért írok mailt. Nagyon szépen köszönöm, hogy végre igazi shea vajat tudtam venni. Mindig sejtettem, hogy amit eddig vettem azokkal valami nincs rendben, sőt némelyiken enyhe sertészsír illatot éreztem –főleg amikor sós peelinget készítettem a shea vajból. Ahogy kibontottam a vajakat (shea és kávébab vaj) azonnal kipróbáltam őket. Ordítani lehetett a különbséget a Natúrkencés shea vaj és a silányabb minőségű shea vaj között !!!!! Imádta a bőröm (én is, hogy imádja a bőröm). A Natúrkencés alapanyagokból azonnal készítettem egy csoda krémet – tényleg csoda lett. Egy ideje már magamnak keverem a krémeimet, készítem a szappanokat stb. ....és még mindig éreztem egyfajta dehidratáltságot a bőrömön, nem a felső rétegben, inkább mélyebben. 2 nap alatt olyan lett a bőröm minősége mint a babáké!!!!!!!  (....és már 30-as sem vagyok) Shea vajas, kávébab vajas, ximénia olajos stb-s krémem messze felülhaladja az eddig használt bármelyik krémet – beleértve a méregdrágán vásárolt márkás, luxus krémeket is! "

A sheavaj egy természetes, főleg kézimunkával készülő vaj, amit nehéz standardizálni. A minőségét meghatározza, hogy hol termett, hogyan készítették, finomították vagy nem, stb.
A nyers, nem finomított vaj krémes, szürkés-sárga különböző árnyalata. A finomítást több módszerrel végzik. alacsonyabb szinten még a természetes összetevők többé-kevésbé megmaradnak. A magas fokon finomított - amit hexánnal, oldószerrel  végeznek, tiszta hófehér színű és szagtalan.  Ez olcsóbb, mert gazdaságosabb, de én csak szappanba ajánlanám, mert a jótékony hatását elvesztette. ugyanez igaz a szagtalanított változatra, merthogy magas hőmérséklet kell ahhoz is.

A sheavajnak sajátos, de nem kellemetlen szaga van. Illata idővel csökken. Nehezen avasodik, de ha mégis, dobd ki rögtön. Nem romlandó, akár 2 évig is eláll, de a hasznos anyagai csökkenni fognak és gyógyhatása is. De minek is őrizgetni évekig? Most már bármikor kapható Magyarországon is.

Néhány fajta sheavajnál megfigyelhető, hogy szemcsés a dobozban. Ez azért van, mert felolvadt - pl napon, vagy a töltésnél felolvasztották - és a vaj összetevői különböző hőmérsékleten szilárdulnak vissza.

Ha nem barátkozol meg az illatával, próbáld ki a Kelet-afrikai sheát. Enyhébb az illata, lágyabb az állaga, de kevesebb vitamint tartalmaz. Viszont ha csak hidratálót keresel, jobb a Kelet-afrikai. csak az ára elég húzós.

A sheavaj ma már nékülözhetetlen kozmetikai alapanyag. Egyre többet tudunk róla, de mára elég ennyi.

Folyt. köv. hamarosan.....

 



Címkék: sheavaj