Dupla shea testápoló krém

Tél ugyan nincs az idén, a bőrünk mégis megviselt. Sokkal dúsabb krémeket igényel a fűtés, harisnyaviselés, kesztyű vagy kesztyűtlenség miatt.

Most egy igazán tápláló, ám mégsem nagyon zsíros érzetű testápolót készítettem, és nagyon jól sikerült, bevált, úgyhogy Nektek is ajánlom kipróbálásra:

Azért dupla shea nevet adtam neki, mert a két alap a sheavaj és a shea olaj. Más olaj-vaj nincs is benne. Lehet variálni még, ha a víz helyett gyógyteát, vagy virágvizet használtok, de sima desztillált vízzel is jó.

A krém haladóknak ajánlott, mert emulgeátor, víz, emiatt tartósítószer is kell hozzá. Nem részletezem az elkészítését, a szokásos emulziós eljárás.

Hozzávalók: 

I. Olajos fázis

35 g sheaolaj

 4  g sheavaj

10 g Emulgeáló viasz

1,5 g cetylalkohol

10 csepp E vitamin
II. Vízfázis

170 g desztillált víz

III. Hidegfázis

42 csepp Cosgard

10 csepp illóolaj (opcionális)

 

Ez a mennyiség egy 200 ml flakonba éppen elég. Nem kell megíjedni, igen folyós, tejszerű lesz, de másnapra tökéletes lesz az állaga.

Az illóolaj ízlés szerinti. Először narancsvirág olajat tettem bele, de elég sok lett nekem. Most legutóbb 5 csepp kamilla olajjal készítettem.

Dús krém, de mégis hamar felszívódik. Szerintem kézkrémnek is tökéletes.