Véraláfutás, avagy ütődött lettem

Nemrégen rettenetesen buta baleset ért, amiben szerepelt rajtam kívül  a felmosórúd és a konyhapult. Szóval az állammal csattantam a pult szélének, igen eredményesen. Nem tört csontom, fogam, de tenyérnyi dagadt és élénk lila bumszli lett percek alatt. Amint magamhoz tértem, szétnéztem a raktárban, mi van kéznél. Így választottam az árnika olajat arnika.gif

és az immortelle (vagy olasz szalmagyopár) olajat:

immortelle-flowers.jpg

 

Volt egy icipici tiszta immortelle illóolajom is. Ez az egyik ritka illó, amit lehet töményen is a bőrre kenni. Így rögtön ezt tettem. A továbbiakban naponta többször árnika olajjal, éjszakára a 3% jojoba olajjal hígított immortelle olajjal kentem pár napig ( a tiszta immortelle ugyanis nagyon szárít, esetleg sebes is lehet a bőr). Ha úgy hozta a napom, néha borogattam immortelle vízzel. Ez azért az állon elég kényelmetlen. Szóval így pácolódtam 1-2 napig, míg szalonképes lett a látvány.

Tapasztalatom szerint kb. 10 nap alatt tűnt el nyomtalanul a véraláfutás, és kimaradt az a szép sárgás-zöld foltos fázis. Harmadik nap már eltűnt a duzzanat és a fájdalom, a második héten pedig tényleg rohamosan gyógyult. 

Nem tudom, egyébként hogyan gyógyult volna, én hiszek abban, hogy segítettek ezek az olajok. Vagy legközelebb két azonos véraláfutást produkálok, és akkor lehet tudományosan is megfigyelni :)