Mit ne!

 Gyakorlatilag az összes kozmetikai és háztartás-vegyipari cucc helyettesíthető házilag készült, DIY termékekkel. Csak nem mindent érdemes. Szerintem.

Ilyen pl. a mosogatógép tabletta, vagy por. Ebből igazán még az öko-eco-bio készítmények sem váltak be. Keserves tapasztalat volt, amikor súrolhattam citromsavval és egyebekkel az edényekről a szürke lepedéket, sokkal több vizet és vegyszert használva. Tettem bele regeneráló sót, citromsavas öblítőt, de miután ez többször is előfordult, rájöttem: a mosogatógépet igenis kemény vegyszerekre tervezik, csak így működik jól.

Szintén nem érdemes szerintem sminkszereket házilag készíteni. Bár pompás receptek keringenek a neten, de pl. óva intenék a fahéjjal készült alapozótól. Fahéj, szegfűszeg arcra nem való. Sőt a kurkumával is óvatosan bánnék.  Egyébként is, a sminkelésnél nagyon fontos a szín a rúzsoknál, szemfestékeknél, alapozóknál, de ezt igen nehéz eltalálni otthon. Szinezett ajakápolót viszont tudunk otthon is készíteni (ebből az én kedvencem a csokis, leheletnyi karamelles árnyalatot ad). 

Szintén terjednek hidratáló színezett arckrém receptek. Ne tegyük, legalábbis ne színes agyagokkal. A bármilyen szép színű agyag lemosandó termékekbe való, nem kell egész nap az arcon hagyni.

Manapság már lehet kapni nagyon jó  bio - natúr make-upokat. Olcsóbbat, drágábbat, és vannak igazán megbízható márkák is elérhető áron. Én inkább ezeket ajánlom. És ugye az ember úgyis megnézi az összetevőket!

Update:

Elfelejtettem a virágvizeket, vagy hidrolátumokat, aromavizeket. Igaz ez alapanyagnak tekintendő. És már írtam erről itt is régebben. Lehet rózsavízzel, levendulavízzel kísérletezni otthon, kb. a pálinkafőzéshez hasonló módszerrel ( A többi neten javasolt főzés-áztatás, stb. módszert elfelejteni! ) De soha nem lesz olyan, mint a rendes lepárlókban, ellenőrzötten készülő virágvíz. Nálunk rengeteg levendula van például, de eszemben sincs magam előállítani. Igazán nem drágán és igazán jó minőségű virágvizek kaphatóak.