Shikakai - sikamika

Megint egy újdonság a webshopban a shikakai por. Őszintén szólva én is csak most próbáltam ki. De annyi szépet írtak róla. Szóval ez is egy természetes növényi alapanyag. Ma ezzel mostam hajat.

A tapasztalataim: valóban forrásban levő vízzel kell elkeverni csomómentesre és hagyni egy kicsit hűlni. Nekem rövid hajam van, két teáskanálnyi port vettem, kevés vízzel. A víz mennyiségét nehéz megmondani, de kevés és óvatosan, kanalanként hozzákeverni. Sötét barna lötty lett, mint a híg csokoládé. Voltak kétségeim a szőke hajamat tekintve. De sehol sem olvastam, hogy csak barna hajra lenne jó, így halált megvető bátorsággal kentem rá. Nem habzik, sőt közben úgy éreztem, mintha rasztásodna a hajam csimbókokban. Jó alaposan kell kiöblíteni. Nem éreztem, hogy ez olyan nagyon jó volt a hajamnak, de láss csodát, mire megszáradt :) én soha nem használok hajszárítót), szép lett. Van tartása és  fényes. Úgy gondolom rövid hajra öt mosásra elég a 100 g. És ez tényleg vegyszermentes.